rupple

Alla inlägg under november 2011

Av Robbe Bongolo - 29 november 2011 11:37

Att jag inte har bloggat, hadee glömt att jag har varit i Florida och tittat på snygga kändisar gå på röda mattan!

Sen åkte jag in på sjuk hus i en dag för att jag trode att jag hade brutit benet men det hade jag inte, tur!

Såg ingen alg och såklart fick man ju inte ha med sitt gevär in i flyget!

Här kommer en bild på en kändis, pinsamt vet ej vem det är   

Jag tyckte den hära tjejen var snyggast! Jag klämde mig förbi alla kamragubbar, hallå hur ska man annars se?!?

  Det hära åkte vi förbi, inte direkt som hemma i skogen!

Egentligen ville fruga åka till Norrland, men nej det ville inte jag, jag ville titta på snygga kändisar!

Men nu sitter jag hemma och sappar på  tv, kanske ska gå ut lite senare och titta om jag kan hitta någon alg!Men min kopis ville inte det så skippar det, han vill bara basta ska kanske göra det då.

Men det var jäkligt härligt att åka bort lite till ett varmt ställe en i Svergie!

Resan var toppen så nu har ni en glad Robbe!   Ha det gott!

Av Robbe Bongolo - 12 november 2011 12:21

Nu är jag framme hoss Nanna och Nova! Dom är mina kusiner, dom är bara 23 år båda två, dom delar på ett stall och där har dom sina hästar Jurre och Burre! Här e korten på dom!

   

Här är Nannas häst Jurre              Och här är Novas Burre!

Dom är bröder, fast den ena e tjej tyckte det passa! Dom är rätt så lika blandar ihop dom väldigt ofta!

Jag skulle ta en liten ridtur men jag jag våge inte, jag kan nog ta ponnyn Curre istället.

Här är han!

  Han var ute i hagen och gotta sig! Men fick inte rida han jag är för tung väger 135,1 kg.

Dom vill inte ha mig här nu för att jag kratsade öronen som dom sa.... Eller var det hovarna dom sa, vet inte vadet?! Medans dom ska rida så kan jag sticka in i köket och se om jag kan hitta något smaskit.

Nanna och Nova ska köpa lite julklappar senare på dagen tror att jag ska följa med och se om jag kan hitta något till ungarna!

Men nu ska jag se vad jag kan hitta i kylskåpet, häng med!

  Nja hitta inget men ska forsätta leta!

Tjena morss!

Av Robbe Bongolo - 12 november 2011 11:29

Här är en alg jag döda förra vintern! Väldigtr fin!  

Ja, det är ju synd om dom men det är ju så gott! Nej nu måste jag sticka hejdå!

Av Robbe Bongolo - 12 november 2011 10:54

Japp om ungefär en timma ska jag åka, ska ta med mig lite kossa som vi tre kan smaska på!

Undrar hur stekt råtta smakar, kanske kan testa! katta tog ju tre stycken! Jävligt hlad blev jag när jag så katta släpa in råttorna i ett hörn! 

Aja måste fixa kossan om jag ska åka om en timma! 

Tjen morss!



Av Robbe Bongolo - 10 november 2011 16:51

Jävligt glad! Jag ska på lördag åka till ytterby i Kungälv och hälsa på mina gamla kusiner Nova och så Nanna.

Frida har blivigt sjuk igen och mamma som blev 125 år har dött   ,hon var gammal jag är jävligt ledsen för det och då ska vi ha en begravning. Jo den håriga naken katten har fångat tre råttor idag. Stellan har också blivigt sjuk och han gör Frida sällskap.  jag har varit på Åland och varit på skogsbruket så jag har inte hunnit skriva .

  Men nu skriver jag!!



Aja hejdå!!!! 

  

Av Robbe Bongolo - 3 november 2011 12:32

Hejsan!

Jag såg en man vid afferen som rökte.

- Ahhh, cigaretten blöder! sa jag när jag såg den mannen, han tittade bara på mig och gick där ifrån.

Det var pinsamt. 

Aja måste kila. hej då!

Av Robbe Bongolo - 3 november 2011 12:14

tjena här!!

Host host host host.  Jag kan inte fatta att frugan sa åt mig att mjölka korna,köpa öl korvar, att vattna blommerna, att plocka svamp, skuta alg, skriva ett inlägg och att sova!! jag kommer snart att dö tror jag! Nu sover frugan igen och stellan, 7 år, ska gå ut och plocka svamp med Frida, 4 år.Sedan ska dom vattna blommerna och mjölka korna och så fick dom sova. Dom vågade inte skuta alg och gå dom fem milen till affären   jag ska såklart skuta algen, eller jag gjorde det när frugan sa det till mig.

jag fick precis ett riktigt gott skratt när jag såg mitt skogsbruk komma med i tv  det var det bästa jag varit med om.Vi skaffade en katt imorgon.Eller, ja, vi ska skaffa en stor hårig nakenkatt. Det är, som det ser ut på bilden, turkos och rosa men det tror jag inte den är det finns inga sådana kattar. Ja som jag sa är det en stor mycket hårig nakenkatt!

 tjena mors!  Host host! ja det kan man stryka över!


Av Robbe Bongolo - 3 november 2011 10:24

Nu har jag blivit förskyld, är det bara för att man har varit ute? Tror nog det, är jäkligt arg nu, jag kan ju lossas att jag har jätte ont i halsen så får frugan mjölka kossorna, laga mat och städa huset, då slipper jag det! 

Aja nu ska jag be frugan att ge mig lite öl korvar och ett glas öl till det!

Hejdå!

Presentation


Hej jag heter Robbe! Här skriver jag om mitt liv och mycket annat!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards